CRONICA 33 – Goondiwindi, alla on hom va perdre el radiador

Anem a pams, tot va començar el dia que varem decidir descobrir Austràlia en autocaravana: si l’avi va anar amb la Lambreta a Perpinyar, amb el Corsa vell varem arribar fins a Suecia, ara amb la CamperVan hem de poder visitar un continent.

Dit i fet, després de comparar preus, passejar-nos per la segona planta del mercat de cotxes usats de King Cross, decidim que llogar la frugoneta serà la millor opció, doncs l’oferta de cacharras es tan gran que no volem perdre molts dies intentant entabanar-la a algun despistat. Mentre decidíem tot plegat, ens hem passejat per Sydney … i ens hem quedat impressionats, tot es nou i relluent (els 4 mesos a la India i les ultimes 3 setmanes a Myanmar ens poden haver afectat mes del que ens pensàvem). Sydney encara es mes civilitzat del que ens pensàvem.
I sense mes demora el dia 19 emprenem el nostre viatge cap a les muntanyes Blaves.
PRIMERA AVENTURA: Sortir de Sydney (la ciutat, juntament amb Londres, amb mes superfície del mon) conduint per l’esquerra. Quina mania tenen de fer seure el conductor al costat dret i posar-li tot el cotxe a l’esquerra! Després d’uns quants blaus intentant canviar de marxes amb la maneta de la finestra, un s’hi acostuma, però cal tenir cura de no nomes seguir el cotxe de davant sinó a mes a mes fer-ho a dins del carril que et pertoca 😉 Proveu-ho i veureu com quedeu amb mig cotxe dins “l’arcen”.
A les muntanyes Blaves ens hi esperen la Mireia i l’Adam, una roquerola que hi viu des de fa 5 anys. Viure a casa d’ells ha estat una experiència molt enriquidora, no nomes per l’exquisit sopar que ens van oferir a base de formatges, embotits, olives, barbacoa (BBQ) i amanides amb pa amb tomaquet, regat amb un fantastic vi negre australia, sino tambéper veure per dins les tipiques cases australianes de fusta i entendre l’estil de vida australia de la ma d’una encantadora parella australiano-catalana. Amb l’ajut de tots dos conseguim tracar un planing, perquè aqui si t’equivoques en una cruilla fas una volta (marrada) de 1000 kilometres com a minim! Decidim que si tot va be, primer de tot pujarem fins a la barrera de corall de Queensland, al nord-est del continent per després baixar tranquilament per la costa del Pacific i si tenim temps ens acostarem fins a l’illa de Tasmania, guardant-nos una semaneta per endinsar-nos al desert interior on trobarem la muntanya sagrada d’Uluru.
SEGONA AVENTURA: Tornant d’un dels molts parcs naturals que ens hem trobat pel cami, on hem anat a perseguir cangurs, la CompacFlash (memoria de la camara digital) s’ha quedat OUT OF ORDER! i s’encen una llumeta taronja suspitosa al “salpicaderu” del cotxe… i nosaltres que no entenem un borrall de mecanica correm cames ajudeu-me a preguntar-li a un senyor d’una benzinera que molt amablement ens diu que hem perdut tota l’aigua del radiador. Segons ell amb la calor que fa això ja passa i que anant reomplit el diposit cada cop que parem no hem de tenir cap problema. I aixi ho hem fet fins que hem passat per Goondiwindi. L’agulla de la temperatura de l’aigua s’ha disparat per sobre de la franja vermella … GLUPS! Segons el contracte de lloguer si passa això hem de parar immediatament i trucar a l’assistencia i aixi ho hem fet… hem parat, ? però com volen que truquem enmig del no res, a 40 Kilometres del poble mes proper, on els mobils dels cotxes que aturem no tenen cobertura … i a mes a mes s’ha fet fosc?! doncs be, a 20 per hora anem xixa fins a Goondiwindi on en Dick un australia molt tipic de l’interior ens diu que fins el dilluns al mati no hi podra fer res, doncs se’ns ha rovellat el radiador per culpa de l’electrolisi (o això hem entes! doncs l’angles tecnic i l’accent d’en Dick no es el nostre fort). Dilluns demanara el radiador i dimarts si tot va be el muntara, però avui es dissabte i aqui no hi ha ningú en 200 kilometres a la rodona… com ens va dir la Mireia: aqui tot s’ho prenen amb molta calma.
El diumenge el passem al camping intentant superar els 40 graus de la millor manera possible, i dilluns quan ens diuen que s’han de quedar la carabana per buscar un radiador, ens imaginem aburrits i rostits sota el sol de Goondiwindi… però no, ens allotgem al Backpacker del poble, anem al super a comprar i malgrat estar a l’altre punta del mon, ens sentim com a casa, doncs Goondiwindi es una ciutat entranyable. Les atentissimes senyores del punt d’informacio (si, a qualsevol poble tenen un punt d’aquest) ens recomanen un recorregut al llarg del riu, fer un picnic al jardi botanic i passejar-nos per la ciutat, que te unes cases d’allo mes australianes (d’una sola planta, amb jardi i pintades de colors). Tot sembla nou, tot, remarquem tot… sembla el mon d’en Truman (Truman’s Show).
Dimarts, en Dick ens entrega la CamperVan amb el radiador nou, però sembla que a partir d’ara haurem de continuar tenint cura de l’aigua i l’oli. Prosseguim el nostre viatge per la 39 direccio Townsville tot i que avui encara no hi arribarem, però tan se val, com sempre per aquestes carreteres solitaries envoltades de frondosos arbres verds ens acompanyen els nuvols dels Simpson.