Diari de l’Aran. VENÈCIA!!!

El dimarts dia 28, ens hem llevat a les 9h, millor que ahir, però encara un xic cansats. Vam esmorzar pastís!! el senyor de la casa ens va comprar un pastís de xocolata amb un cor… era boníssim. Més tard, després de fer moltes feines (la Núria pintar i jo les meves cròniques), hem anat a fer turisme per Venècia. Ja que som turistes, s’ha d’anar a explorar. Hem anat per molts carrerons i places, i ens hem perdut i retrobat molts cops.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Com que Venècia és una ciutat, que el carnaval per ells és molt important, hem vist moltes botigues plenes de màscares i vestits molt estrafolaris. Fins i tot hem vist un taller on una noia n’estava fent una. Sobre un motllo de guix es pinta amb cola tots els raconets i després s’hi posa troços de paper ben gruixut. Va ser molt interessant.

Per anar a l’església de la Salut (no gaire interessant), hem creuat el Gran canal (un riu molt ample) i amb una gòndola, com us vaig explicar són molt especials per la seva forma. Un passeig romàntic amb gòndola pels canals estrets val més de 80€, però si només l’agafes per creuar, i on la gent va dreta, només val un parell d’euros per persona.

Quan hem arribat a l’altra banda, hem buscat un bon lloc per dinar-hi. Hem dinat i hem quedat molt tips per continuar la jornada. Hem entrat en un palau on hi havia una tele on una ballarina feia passos molt exòtics en els jardins del palau. Després ens hem acostat a la Plaça Sant Marco, a espantar una plaga de coloms (que en són de bruts els coloms!!). Per veure Venècia des del seu punt més alt, hem pujat al Campanille de 100 metres d’altura. Quan ja no teniem més forces, hem fet cap cap a l’apartament, a sopar un salmó fumat amb torradetes… com ens cuidem!

Supercua per entrar a Sant Marc

En el nostre últim dia a Venècia, després d’un bon esmorzar hem anat a l’esglèsia de Sant Marco, hi havia una cua terrible… ja ho deia el pare que per cada 5 minuts que no sortiem abans després fariem més cua… però ens ha salvat d’una bona cua el pare… quan ha anat a deixar la motxilla a la consigna, en un carreró, el senyor li ha donat un passi per saltar-te tota la cua!! quina xamba! doncs si si, ens ha vingut a buscar a la cua i em passat davant de tothom (i de gratis!).

L’església era una passada, plena de mosaics d’or i pedres precioses… encara estem rumiant com ho deurien fer aquells senyors fa tants i tants anys. Ens ha cridat molt l’atenció els mosaics tridimensionals del terra, no hi ha fotos doncs a dins no es podia fer-ne… hi haureu d’anar.

Burano, no Murano

Després hem creuat tota Venècia per anar al moll nord i agafar un vapporetto (vaixell) per anar a Burano. Una illa petita però molt bonica on cada casa tenia un color llampant i diferent. Més tard, hem anat un altre cop amb el vapporetto fins a Murano (Mu no Bu), un poble-illa on el més típic són les figures, gerros, gots, i detalls per decorar, fets en vidre. Quina passada! Hem vist un senyor com feia gots de colors, escalfant el vidre amb uns tubs i bufant i tallant amb unes tisores super grans.
Dijous 30 de juny de 2016, ha estat un dia difícil perquè al matí haviem de fer les maletes per marxar en direcció als Alps italians, a els Dolomites. Ens ha costat sortir del apartament, ens hem despedit del nostre anfitrió Luigi, i amb les maletes i motxilles hem creuat tota Venècia fins arribar a la Piazza di Roma, on hi havia la parada d’autobús. Per arribar fins allà hem anat per uns carrerons diferents dels normals per on passàvem hi hem trobat un mercat just al costat del pont de Rialto. IMG_20160630_104614Quan hi hem passat hem trobat una parada de peix amb un cap de peix espasa gegant de veritat…ualaaa 😮 també hi havia llagostes vives, i ha estat super divertit quan una guiri oriental ha agafat una antena amb cara de fàstic per fer-se una foto, just quan el peixater ha agafat la llagosta i li ha posat al davant de la cara! i ella ha fet un crit… hihiiiii 😉

Al arribar a la parada d’autobús, no hem pogut agafar el primer doncs no es podien comprar els bitlles al conductor (i ens havien dit que si) després hem comprat els bitllets a les màquines.  Finalment, l’autobús s’ha passat la parada (i estava sol·licitada) i hem hagut de caminar pel costat de la carretera… quin desastre! al final, hi ha anat el papa sol… mentre la resta ens esperavem a una parada d’autobús on feia moltísssima calor… al final, ha tornat amb un cotxe supernet (el nostre no esta ni a la meitat) i cap als Alps! Hem parat per dinar en un parc i hem estat espiant amb la Núria unes nenes més grans que feien molt riure…. després hem continuat fins a Cortina d’Ampezzo un lloc bucòlic, entre muntanyes gegants, prats verds i cases de fusta amb flors de colors als balcons… OLYMPUS DIGITAL CAMERAel nostre apartament és com una casa d’aquestes de fusta, però davant hi ha un hotel a mig construir que ens tapa les vistes (Quina pega!!). Després hem sopat i..bona nit que demà tocarà caminar.

5 pensaments sobre “Diari de l’Aran. VENÈCIA!!!”

1. Holaaa family! quina alegria llegir-vos de nou, des del primer post han passat tants dies… us trobava a faltar. M’ha encantat Aran tot el que ens expliques, sobretot lo de la llagosta de la guiri, jajaja pobreta. I quina estalviar-se la cua de San Marco.
    El que més m’agrada és que ho expliques tant bé que sento que estic viatjant amb vosaltres.
    No deixis de fer-ho reina,és una delícia.
    Per aquí també tenim moooolta calor, el pitjor és que com que estem treballant sembla que en faci més i tot.
    La resta estem tots bé, desitjant llegir el següent post.
    No triguis!
    Molts petons per a tots i fins ben aviat 🙂

Sílvia

pd: m’encanten les fotos

M'agrada

2. Per fi m.he posat a llegir.vos, quina alegria saber de vosaltres, tot i que Marina ja ho fa per hangoust amb Aran.
    M.encanta el relat que dia a dia aneu posant, es com viatjar amb vosaltres i feu que ens vinguin moltes ganes de posar.nos també a fer.
    Gaudiu molt i ens anem visitant als posts.