CRÒNICA 12 – El llac de les 5 flors … missió complerta!

Tal com diu l’Aran, aquesta crònica em toca fer-la a mi. I és que arribar a Juizhaigou, nom complicat perquè si, semblava impossible. No recordo de quina web ho vaig treure, però el parc nacional de la vall de jiuzhai ( aquí ja hi ha una petita diferència amb el nom i no està escrit en xinès!!) és un dels deu parcs més bonics dels món.
Així que vist que hi passàvem aprop ( juas, juas, juas dir aprop a la Xina és ser molt agosarat) vaig posar fil a l’agulla per veure com hi aniriem.
Primer de tot vaig situar-lo al google maps per veure de quants quilòmetres parlàvem. Ben bé no ho recordo però semblava que sí que ens podia quadrar a la ruta. Després, com sempre em passa, em vaig distreure mirant les fotos geolocalitzades. Aquí ja va començar l’embolic … que si el parc del llac de les 5 flors, que si el parc de la versió blava de Pamukkale(Turquia), que si patatim o patatam … total que ja no sabia si el que estava buscant estava allà on ho anava trobant, i per acabar-ho d’adobar a la Lonely (la guia) no aclarien massa res, només parlava de 10 hores de trajecte en bus, d’autopistes en construcció, aeroports amb noms il.localitzables als buscadors o parcs naturals d’altres contrades 😦
En fi, vam tirar milles i vam reservar, sense saber ben bé què, hotel a través de booking a la localitat de Juizhaigou ( que un cop traduït ha resultat ser la vall dels 9 llogarrets …aix …)que segons el mapa semblava que estava aprop d’allà on suposadament voliem anar. La resta la vam deixar pendent de concretar un cop a Chengdú, que per assegurar-nos el tret vam reservar en un hostel perquè sol ser lloc de viatgers on et faciliten molt les coses 🙂

Ja hi som!!!

I aquí som, hi hem arribat !!!

Això és preciós!!! El llac de les 5 flors és el més espectacular d’una trentena mal comptats!!!
Arribar-hi no ha estat difícil, però tampoc fàcil, no ens engayem !!!
Vem conseguir trobar 4 bitllets d’avió per un vol domèstic des de CHD a JZH (Chengdú-Juizhaigou). Chengdú és la capital de la província de Sichuán. Com a capital de provincia un pot pensar que tindrà un aeroport petit, accessible, però es clar, tractant-se d’una ciutat amb 4 milions d’habitants res més lluny de la realitat. Agafar el bus llançadera fins l’aeroport va ser fàcil perquè passava aprop del hostel, però trobar la terminal corresponent ens va portar una mica més de feina. Després d’una hora de vol, vam aterrar a l’aeroport de Jiúhuáng perdut enmig del no res creuant els dits perquè fos allà on voliem anar. 5 o 6 microbusos esperant i una desena de taxis i res més. No sé com s’ho va fer l’Uri per aclarir on voliem anar i com, però vam acabar encabits en un microbus on ningú parlava anglès. Sort que l’aplicació de booking indica en xinès la direcció dels hotels … però com que no teniem clar on haviem reservat seguiem creuant els dits.
El microbus ens va descarregar en una esplanada on només hi havia taxis i paios amb cotxes particulars. Com ja ens ha passat en un parell d’ocasions, els taxistes no volen saber res de nosaltres. Se’ns acosten uns paios que per preus desorbitats ens volen portar a l’hotel i els taxistes ho accepten, perquè quan els ho preguntem a ells sempre ens demanen més que els paios, amb cares impassibles. No podia ser tot tant fàcil 😛
En qualsevol cas vam conseguir arribar a l’hotel on haviem reservat des de casa !!!! molt xulo, tradicional tibetà i molt confortable!!! i amb transfer gratuït a l’entrada del parc nacional per al dia següent, FANTÀSTIC !!!!
JIUZHAI VALLEY national park, ESPECTACULAR !!! Preciós!!!, aigua per tot arreu de tots colors!!! Hem llegit que per la presència de carbonat càlcic l’aigua té un color blau intens i és tant transparent que es poden veure tots els detalls del fons del llac (fent el que aquí li diuen arbres de corall). La química no ha sigut mai el meu fort, si algú ens pot donar una altra explicació científica serà d’agraïr !!!
Hem caminat un munt, però sempre de baixada per unes passareles de fusta delimitades i sempre envoltats de multituds i és que el parc és una gran atracció turística per als xinesos i es clar, per acollir tanta gent tenen muntada una infraestructura de busos llançadera amunt i avall esfereïdora.
Realment ha valgut la pena venir fins aquí. Hem pogut veure algun poble tibetà que són els autòctons de la zona, hem anat fins a la versió blava de Pamukkale ( a 45 km de distància per una carretera de muntanya plena de revolts !!!) i hem soportat molt dignament el viatge de tornada a Chengdú en el trajecte en bus de 8 o 10 hores ( sembla que a nosaltres ens va tocar el de 10 hores …. jajajaja)

8 pensaments sobre “CRÒNICA 12 – El llac de les 5 flors … missió complerta!”

1. Guapíssima! Quins colors més preciosos!!
    Quan torneu ara que ja domines l’anglès a estudiar xinès!!!
    Molts i molts petons a tots 4 i per tu un de ben dolç
    Gemma

M'agrada

2. Waw Neus que bonic! i quines fotos, aquestes nenes que precioses. Aran ets tant gran i bonica! i la Núria sempre ens fa riure amb les carones que posa.
    Molts petons, fins la propera crònica 🙂
    Sílvia

M'agrada

3. Oooh! Neus que bonic i quines aventures que passeu per arribar als llocs. Ja saps, si vols estudiar xinès et recomanaré una molt bona profe!!!!!

Un petó
    Assumpta

4. Hola Neus i família!
    Quin gust llegir-vos cada nit. Sou el meu llibre d’aventures per agafar el son. Se us veu fantàstics i molt ben adaptats a això d’anar d’un lloc cap a un altre… Gaudiu molt que segur que ho esteu fent. Un petó moooolt gran. Feu els deures.., no us oblideu d’escriure !! Els d’aquí ho agrairem molt. Moltes gràcies

1. Holaaaaa!!! Quina ilu rebre notícies vostres!!! Com esteu? Com va el nou curs?
      Ens costa posar-nos al dia amb les cròniques perquè no parem ni un moment, però intentarem recuperar el temps perdut a Xina.