CRÒNICA 20 – Bromo, mira’m però no em toquis

Una de les altres coses que té Indonesia són volcans i molts i molt actius… i després de l’experiència amb els orangutans necessitàvem més emocions fortes, així que, amb el consell savi del meu germà ( de fet feia 15 dies que hi havia anat ell) ens vam disposar a anar cap el volcà Bromo, un dels més actius del món.

Ruta? Vam calcular l’opció tren i bus i per 4 ens sortia més a compte anar-hi amb taxi! així que ens 3h i mitja ja erem al famós Bromo… l’única pega és que al volcà li havia agafat per estar més actiu i estava en Mode perill,

així que no et deixaven acostar més de 2Km del volcà, i res de pujar al volcà 😦 Però en fi, la zona bé s’ho val i estar aprop d’un volcà actiu també. Vam arribar a Cemoro Lawang, el poble que està just al final de l’antiga caldera d’un volcà més gran, que ja era fosc. Que fins a un cert punt és una sort, doncs el dia següent quan vam anar a veure la sortida de sol va ser tot una sorpresa…Per veure la sortida de sol, en condicions normals un s’ha de llevar a les 3 del mati i et pugen (si vols) amb 4×4 fins un mirador al punt més alt i així veure la sortida de sol.. el que passa quan no es pot accedir per l’activitat volcànica et fan llevar a la mateixa hora, però et porten a un mirador que està a 3Km del poble, i s’hi pot arribar caminant sense cap dificultat, bé una, no ofegar-te amb la quantitat de 4×4 que fan aquest posc kilòmetres. Sort que ho varem preguntar al hotel on estàvem (Lava cafe)!! allà el recepcionista molt professional ens va dir que res de 4×4 que millor caminant i sortint a les 4 arribàvem bé i sense gaire pols. Dit i fet, el pla és senzill: anar a dormir aviat i llevar-se a les 3:45 per sortir a les 4 de la matinada amb nenes mig adormides… doncs res d’això! a les 3 ja estem mig desperts pel soroll dels 4×4 passant a tota pastilla per la pista! Però nosaltres seguim el pla acordat, les nenes estan més despertes del que podríem suposar i ens posem a caminar per la pista, encara queda algun 4×4 que va tard però en general es fa el camí alegrement fins que arribem a un lloc on comença la pujada sèria fins el mirador de la sortida de sol… tot de 4×4 i minibusos aparcats i enclastats al mig de la carretera, i amos de cavalls insistint perquè pugèssim amb les nenes a cavall que la pujada era forta segons ells… i tant que ho era!!! Vaig acabar fent de telearrastre de la Núria, pobreta a les 5 del matí i caminant per una pujada del 30%… en fi, vam arribar a la sortida de sol just en el moment.. tots els miradors plens de gent, però l’espectacle valia la pena. A la mitja hora de sortir el sol la gent s’esfuma i ja tira avall, suposo que han de desfer el nus de cotxes que tenen abaix. Nosaltres ens quedem i disfrutem de les vistes…. un lloc màgic, des d’on som es veuen 2 o 3 conus volcànics dins de la caldera i el Bromo al mig treien gasos i bafarades de color gris fosc… després de quedar-nos embadalits tornem per un caminet que està just a la vora de la caldera… anem sols i les vistes són impressionants del mar lunar que hi ha al fons. Trobem el camí per baixar al fons però ens diuen que hi ha els rangers esperant-nos abaix per no deixar-nos passar doncs l’activitat del volcà ha augmentat i podríem prendre mal… doncs res cap a l’hotel i a esmorzar que encara no ho hem fet i ja toca! Arribem a l’hotel i després d’apaivagar la gana ens dediquem a avançar les tasques del cole que aviat ens tocarà fer la primera entrega. El poble durant el dia queda desert i només a mitja tarda comencen ha arribar un munt de guiris que es llevaran a les 3 per agafar un 4×4 i tornar a veure el sol … i torna a començar. Són aquestes coses que quan ets a la rutina de treballar cada dia en el mateix lloc et pares a pensar que cada dia a les 3 del matí hi ha turistes en el món que es lleven per veure una sortida de sol en qualsevol lloc recondit del món… clar que els conductors o guies que també ho fan… és la seva rutina.