CRONICA 29 – Austràlia, Northern territory

Nota: Hem entrat a Austràlia sense mirar-nos les maletes ni escanejar-nos ni rentar-nos les sabates… cosa mooolt extranya doncs aquí el tema de quarentenes i productes “vius” està súper vigilat.

I arribem a Austràlia. Després de 6 mesos per àsia entrem a oceania per la capital del territori nord amb la intenció d’explorar el parc natural de Kakadú. Tot i que estan de vacances i és estiu, és temporada baixa. De fet aquí no hi ha estiu ni hivern, està molt aprop de l’equador i el que tenen és estació seca i estació humida. O sigui, és temporada baixa o el que és el mateix època de pluges. I plou molt!!! tant que quan aterrem a l’aeroport de Darwin estem dues hores parats a la pista sense poder enganxar-nos al finger perquè estem en plena tempesta elèctrica. A priori pot semblar un bon pal, però nosaltres que som uns afortunats, una vegada més estem de sort. El vol des de Singapur, de low cost, només dura 5 hores. Sortint a les 11 de la nit, tot i la diferència horària ens deixa a les 5:20h a l’aeroport. Gràcies a la tempesta elèctrica ens hem de passar dues hores a dins de l’avió i gràcies a què l’avió anava mig buit, ens passem aquestes dues hores estirats cadascú en una fila gaudint d’un bon son sota la pluja de Darwin 🙂
Doncs res, nou país que també ens plou ( ens ha plogut a tots excepte al Vaticà….és que les nenes quan ho recordem sempre ho diuen … que mones!)
Com que no hem pogut acabar d’aclarir si Kakadú serà accessible ni si hi podrem anar d’una manera o una altra només tenim reservadala primera nit al YHA de Darwin.
Darwin és una ciutat petita i molt tranquila. El passeig prop del mar és com recordàvem el de Townsville o Arlie beach … gespa, gronxadors, tranquilitat. Només ens creuem amb 2 o 3 persones fent esport. Això és una altra història!
Finalment optem per llogar un cotxe normal (ni 4×4 ni caravana) per visitar Kakadú al nostre aire durant tres dies. La simpàtica senyora del punt d’informació s’ofereix a reservar-nos allotjament i a fer-nos 5 cèntims del que està accessible i del que no.
A Kakadú el temps s’ha portat molt bé!!! Ha anat fent ruixats però no ens ha impedit fer res. Seguint els consells de l’eficient ranger del punt d’informació i venda de passis familiars a Kakadú national park, fem un parell d’excursions per descobrir el park de kakadú. Fa una mica de yuyu caminar per aquest entorn on saps del cert que aranyes, serps, bitxos varis i algun cocdril campen a “sus anchas”. Per sort veiem ocellets, moooooltes mosques, bastants mosquits, alguna aranya i cap serp ni cocodril. Bé de cocdrils si que en veiem al seu hàbitat, però ho fem des d’un passeig en un barco tot metàl.lic pel Yellow River (ens diu el ranger que és l’únic riu que discorre completament per un parc natural. El ranger explica moltes coses però entre que parla ràpid, fluixet i que utilitza un llenguatge molt específic jo no m’entero de res … però de res, res (és molt frustant!!!)
El que també ha sigut molt xulo a kakadú ha estat l’allotjament. Una mena de bungalow-tenda, fortament aïllada de grans perills (aixecada mig metre de terra amb parets de panells metàl.lics perforats, sostre de lona amb doble toldo de protecció solar i pluja)i amb totes les comoditats (ventilador, nevera, utensilis varis per sobreviure, un llit doble i una llitera). Fantàstic!!! era molt xulo perquè estaves a dins i veies a fora com si hi estiguéssis. La 2a nit va ploure i s’estava de meravella!!El WC en una zona central de serveis d’un grup de 4 bungalows tancat amb pany i clau, perfectament aïllat de la bitxeria i d’ús exclusiu!!
El cap d’any el vam voler passar de nou a la civilització per això vam tornar a Darwin. Vam entrar al 2017 vuit hores i mitja abans que a Catalunya … el 2016 se’ns ha fet curt!!! ….jajaja
A Darwin el nou any el reben amb focs artificials al waterfront fent un countdown (un compte enrera des de 10!!!)o sigui que res de raïm ni 12 campanades. va estar bé rebre’l en màniga curta fent bombolles de sabó al port!!!
I ja està … ja som al 2017 disposats a descobrir l’outback d’austràlia, però això serà a partir del dia 2!!!