Diari de l’Aran – Kangaroo and Phillip Islands

A la illa de Kangaroo vam arribar-hi amb un cotxe de lloguer des d´Adelaide. Vam agafar el ferri que l´haviem reservat molt abans…El ferri era un catamara, vam intentar veure dofins pero no els vam trobar… Vam arribar a la illa (no haviem trigat gaire), estava ple de cartells dien: VIGILEU AMB ELS PINGUINS CREUANT!!! (BEWARE WITH THE PENGUINS CROSING!!!) Ens va agradar tant el cartell que el papa i jo vam pensar a l´hora… ¨Perque no anem a veure pinguins?¨. Pero aixo havia d´esperar, era a la nit.
Vam arribar al Backpaker, pensant com seria, perquè estava pintant de colors!!! Hi havia un nen que semblava en Mogli! Cap a dalt i cap a vall, era petit i encara no sabia res així que no feia res de bò. Tirava les claus a la paperera, estava tot brut pel cacaulat que s’havia tirat per sobre. Ens va agradar el backpacker perque la senyora ens va donar una habitació per nosaltres sols!!! UeeeUeeee… Com que hi havia tants llits cadascú tenia una llitera, i amb la Núria feiem cabanes per posar-nos a dins. A la nit, per fi, el papa i jo vam anar a veure pingüins… en el camí, com que era tant fosc, vam haver d’encendre les llenternes, vam estar caminant i vaig sentir un soroll entre els matolls, m’hi vaig endinsar (com els llibres i a les pelis de misteri!) em pensava que era un pingüí, però resulta que era un Wallabi!!! el papa va enfocar i… “tatxan!” Molt guay però al final no vam veure pinguins… quina pena…. Però de tornada, encara hi havia més wallabies!!!!
Al dia seguent vam estar bastanta estona en cotxe però al final vam arribar a una caminada bastant llarga per arribar a un llac, deien a les reviews que hi havia molts koales, ens feia molta il·lusió!! Vam arribar al llac i res de res però pel camí vam veure moltes cagarulles de koala, les reviews no enganyaven. De moment s’ens resiteix tot: els dofins, els pinguins i els koales! i com ja suposàvem els ornitorrincs… bitxos molt porucs que no es deixein veure casi mai…sort que tenim moltes més oportunitats i de tant tristos, vam anar a un altre lloc a intentar veure si hi havia koales… i tampoc, començava a ser una mica cansat, així que vam decidir anar a una mena de granja que disponia d’habitacions. El labavo era molt divertit perquè mentre erets a la taça podies veure els camps i la porta estava per un altre costat (veure esquema)
L’endemà al matí vam esmorzar tranquil·lament i vam jugar amb el gos de la granja i les ovelles, i després vam anar al mateix lloc del dia anterior per pagar l’entrada del parc i per si podiem veure koales. Li vam preguntar a la ranger de les entrades i ens va dir que si miràvem amunt en el parquing mateix en veuriem. Com? si nosaltres ja ho vam fer ahir i no en vam veure cap! doncs té raó… mirant més atentament els eucaliptos del parking veiem 4 o 5 boletes grises peludes…eren Koales!!! ens va agradar molt però no feien res. La Núria durant tot el dia deia: quan podrem anar a excavar? doncs al centre d’informació hi havia una piscina de sorra per trovar ossos de dinosaure. Però abans vam fer dues bones caminades per veure els lleons marins sota un arc natural, els vam veure de molt aprop! mares foques com amamantaven les foquetes i mascles que lluitaven per un bon lloc per dormir… quan ja es feia de nit vam anar a excavar i veure si els koales s’havien mogut. I aprofitant que hi havia una caminda de 15 minuts, la vam fer just quan es feia fosc… vam tenir molta sort… mentre miravem un eriçó que havia trobat jo (molt bonic) vam sentir un koala mascle com cridava just sobre els nostres caps… i després va decidir baixar del arbre i passejar-se davant nostre durant una bona estona. Va ser molt emocionant!! Encara amb l’emoció vam tornar a la granja a dormir, però abans vam aprofitar el foc de camp que va encendre el granjer, per explicar un conte. Mentre el papa l’explicava, vam començar a sentir …boingboingboing… eren cangurs que passaven per darrere nostre i després com sortien encara votant més ràpid per fugir del gos.
L’endemà al matí, vam tornar a esmorzar tranquil·lament com el dia anterior… després com que ja haviem fet moltes excursions pel parc vam continuar el viatge passant per una platja molt xula. Al principi, hi havia un pelicà a la vora de la platja de pedres… i passant per un túnel entre les roques arribaves a una platja que només hi podies arribar caminant… fins que vam arribar a una platja súper llarga … vaig anar fent un camí amb el peu perquè la mama hi passés! era una zona protegida súper xula!
Finalment vam arribar a Kingkote on hi havia un backpacker amb una senyora súper amable, fins i tot ens va convidar a sopar 🙂 i ens va donar una habitació per nosaltres sols … i l’endemà al matí haviem de fer cole i vam provar la biblioteca però només s’hi van quedar la mama i la Núria, en canvi nosaltres vam estudiar en unes taules del parc. Adéu kangaroo Island!!!! anem cap a Philip Island !!!
A la illa de Philip Island no vam arribar-hi amb ferri sinó amb cotxe. El camí se’ns va fer molt llarg perquè haviem iniciat el trajecte a Adelaide!! i eren moltes hores, com que ha Austràlia tot és tant gran! Haviem passat per la Great Oceans road per passar pels dotze apòstols. Ara no n’hi havien 12, però segur que alguna vegada hi havien sigut! De la Great Oceans road, el hostel que més ens ha agradat ha sigut un alberg molt gran que semblava un hotel que al davant tenia una platja molt xula que el papa i jo feiem bodysurfing (surfejar amb el cos). Nedes cap a una onada, intentes enganxar-te a ella i a SURFEJAR!!!.
El menjar que a vegades ens havia salvat d’algun àpat ha sigut el fish & chips (tot i que a mi no m’agrada)…les gavines tot el rato intenten menjar-s’ho tot però la Núria és la oficial espantadora de gavines 😛
Per arribar a Philip Island vam passar just al costat de la city de Melbourne, però no ens hi vam aturar perquè és el nostre destí final.A Philip Island només venim a veure els pingüins més petits del món … ens fa molta il.lusió veure’ls. Quan vam arribar al Hostel (quasi sempre a austràlia anem de Youth Hostel perquè tot és tant car …) a fora era molt entretingut perquè hi havia llocs d’aquests que poses el cap i et surt la cara en un dibuix. També hi havia una onada amb una planxa de surf i feia l’efecte que estaves surfejant. També hi havia una mena de robot rovellat fent surf. Tot per fer-se fotos! Hem anat a un lloc a veure lleons marins però no hi ha hagut sort, però el que hem vist és un eriçó gegant al costat del camí.
I ha arribat l’hora, l’hora de veure els pingüins! Tot i que hi havia valles els hem vist a menys de un metre. Han sigut molt, molt divertit! Tant que hi havia un ocell molt extrany amb cap de colom i cos d’ànec, que tenia por dels pingüins i els pengüins tenien por d’ell i feien molt de riure perquè l’ocell s’havia posat just al davant dels pingüinets i el seu niu i quan intentaven passar l’ocell espantat feia una passa enrera i “patapam” tots els pingüins corrent com bojos i un que s’havia quedat enrera havia vist que s’havia quedat sol i vinga córrer!!! Tothom rient era com un espectacle de pallassos però millor!!
Els rangers com que era hora de marxar i tothom rient van haver-nos gairebé d’empènyer … Al final de tot, a dins del lloc de comprar entrades hi havien nius i es veien els pares donant-li peix als polls … era molt bonic i graciós. Quan es va acabar tot vam haver d’anar a dormir perquè s’havia fet tard i al matí següent … adéu Philip Island! Ens ha agradat molt venir aquí!!!!